Algemene voorwaarden Milo woondecoratie
E-mail: milo-woondecoratie@outlook.com
Website: milo-woondecoratie.nl
Artikel 1 - Definities
1. Milo woondecoratie: Milo woondecoratie, gevestigd te Hardenberg, KvK-nummer 94070482.
2. Klant: degene met wie Milo woondecoratie een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Milo woondecoratie en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Milo woondecoratie.
2. Milo woondecoratie en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Milo woondecoratie en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. Milo woondecoratie hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Milo woondecoratie mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen
altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Milo woondecoratie niet kon voorzien ten
tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot
prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij
de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten
ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te
leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. Milo woondecoratie mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag
verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Milo woondecoratie hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de
Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Milo woondecoratie aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke
hoeft te stellen.
4. Milo woondecoratie mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling
eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Milo woondecoratie het recht van reclame inroepen ten aanzien van de
onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Milo woondecoratie maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling
aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende
producten onmiddellijk retourneren aan Milo woondecoratie, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken.
Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
- het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
- de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s
- het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van
vrijetijdsbesteding betreft
- het product een los tijdschrift of losse krant is
de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar milowoondecoratie@outlook.com, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website
van Milo woondecoratie, milo-woondecoratie.nl.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar
Milo woondecoratie, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Milo
woondecoratie heeft geretourneerd, dan zal Milo woondecoratie eventuele door de consument betaalde
verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument
terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Milo woondecoratie voor zover de volledige bestelling
wordt geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan
betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Retentierecht
1. Milo woondecoratie kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich
houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Milo woondecoratie heeft betaald, tenzij de Klant voor
die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan
Milo woondecoratie.
3. Milo woondecoratie is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn
retentierecht.
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
1. Milo woondecoratie blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Milo
woondecoratie met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het
tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Milo woondecoratie gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,
vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Milo woondecoratie gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst
ongedaan gemaakt en mag Milo woondecoratie van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 12 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Milo woondecoratie, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Milo woondecoratie zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Milo
woondecoratie kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
1. De levertijden van Milo woondecoratie zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen
rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft
gekregen van Milo woondecoratie.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Milo woondecoratie
later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is
afgesproken of wanneer Milo woondecoratie niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn
aangemaand of de Klant en Milo woondecoratie iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Milo woondecoratie schriftelijk iets anders hebben
afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de
vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan
kan hij Milo woondecoratie niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan
producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Milo woondecoratie. Doet de Klant dit niet,
dan kan hij Milo woondecoratie niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 17 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor
rekening van de Klant.
Artikel 18 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage
of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen
partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de
macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 19 - Ruilen
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
- het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje
- het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste
artikelen en Alle handgemaakte kaarsen kunnen niet worden geruild.
Artikel 20 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Milo woondecoratie tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Milo
woondecoratie geleverde producten en/of diensten.
Artikel 21 - Klachten
1. De Klant moet een door Milo woondecoratie geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op
eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten,
dan moet de Klant Milo woondecoratie daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de
tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Milo woondecoratie hiervan
op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Milo woondecoratie
hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Milo woondecoratie.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Milo woondecoratie andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 22 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Milo woondecoratie.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Milo woondecoratie ook daadwerkelijk op
tijd bereikt.
Artikel 23 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Milo woondecoratie een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk
aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 24 - Aansprakelijkheid Milo woondecoratie
1. Milo woondecoratie is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door
opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Milo woondecoratie aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband
houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Milo woondecoratie is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan
derden.
4. Wanneer Milo woondecoratie aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een
gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen
schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de
aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 25 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Milo woondecoratie vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit
de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 26 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Milo woondecoratie toerekenbaar tekortschiet in de
nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar
bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Milo woondecoratie nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden
nadat Milo woondecoratie in verzuim is.
3. Milo woondecoratie mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit
de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Milo woondecoratie kennis heeft genomen
van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet
zal nakomen.
Artikel 27 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Milo woondecoratie door de Klant niet aan Milo
woondecoratie kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Milo woondecoratie 1 of meer verplichtingen naar de Klant
niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Milo woondecoratie kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als
Milo woondecoratie de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Milo woondecoratie hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Milo
woondecoratie hiervan voordeel heeft.
Artikel 28 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Milo
woondecoratie de overeenkomst aanpassen.
Artikel 29 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Milo woondecoratie mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Milo woondecoratie altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Milo woondecoratie zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 30 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Milo woondecoratie aan anderen overdragen zonder
schriftelijke toestemming van Milo woondecoratie.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 31 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit
geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de
buurt komt van wat Milo woondecoratie bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 32 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Milo woondecoratie is
Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Milo woondecoratie is exclusief bevoegd om kennis te
nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Milo woondecoratie, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 13 juli 2024.